Loading

Technopolis responsive website | Xplora


(UX design | concept)
De Xplora tentoonstelling leert kinderen over technische beroepen door middel van 60 verschillende exhibits. Via een polsband kunnen ze al hun resultaten opslaan; van scores, tot foto’s en animaties. Al tijdens het bezoek wordt er voor elke bezoeker een persoonlijke website samengesteld. Op deze site zijn alle resultaten terug te vinden, op te slaan en te delen via social media. Ook kunnen de bezoekers meer informatie achterhalen van hun favoriete technische beroep.

2016-02-10-technopolis-mechelen-03-tentoonstelling-072


Impact

Deze persoonlijke resultatenpagina voor Technopolis heeft aan de basis gestaan voor een gemakkelijk aanpasbare resultatenpagina voor andere klanten.
– Zo is het product ‘digital souvenirs‘ ontstaan. Een service waarbij bezoekersresultaten gemakkelijk verzameld en gedeeld kunnen worden in de huisstijl van de klant.

De interesse in technische beroepen wordt verder aangewakkerd.
– In de tentoonstelling leren kinderen op speelse wijze over technische beroepen. Op de persoonlijke website worden deze resultaten gelinkt aan achtergrondinformatie zoals opleidingsmogelijkheden.

Technopolis


Prestaties

Het makkelijk beschikbaar maken van alle bezoekersresultaten.
– Al vanaf het moment van aanmelden wordt de site beschikbaar gemaakt. Zo kunnen bezoekers bijna real-time hun resultaten bekijken en delen.
– Door het team ervan te overtuigen om de website responsieve te maken zijn de resultaten op meerdere devices te bekijken.

Technopolis_3

Top